Αφροδισιολογία

Διάγνωση & θεραπεία όλων των Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενων Νοσημάτων

ΙΑΤΡΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΑ

Τα κονδυλώματα αποτελούν το πιο διαδεδομένο σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα της εποχής μας.

ΚΟΛΠΙΤΙΔΑ

Η κολπίτιδα μπορεί να οφείλεται σε μύκητες (π.χ. μετά από λήψη αντιβιοτικών) ή σε άλλους μικροοργανισμούς (όπως τριχομονάδες, χλαμύδια, μυκόπλασμα, ουρεόπλασμα, γονόκοκκο κ.ά.). Ενίοτε μπορεί να οφείλεται και σε μειωμένη παραγωγή οιστρογόνων μετά την εμμηνόπαυση.

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν αυξημένα, δύσοσμα ή διαφορετικού χρώματος κολπικά υγρά, φαγούρα, πόνο, τσούξιμο, ακόμα και μικρή κολπική αιμορραγία.

Η διάγνωση αρχικά γίνεται με κλινική εξέταση και στη συνέχεια με μικροβιολογική εξέταση των κολπικών υγρών. Η θεραπεία εξαρτάται από το αίτιο. Συνηθέστερα γίνεται με αντιμυκητιασική ή ειδική αντιβιοτική αγωγή.

ΟΥΡΗΘΡΙΤΙΔΑ

Φλεγμονή της ουρήθρας η οποία μπορεί να προκληθεί από πληθώρα μικροβίων (γονόκοκκο, χλαμύδια, μυκόπλασμα, ουρεόπλασμα κ.ά.). Μερικά από τα συμπτώματα της ουρηθρίτιδας είναι η φαγούρα και το κάψιμο στην ουρήθρα, ο πόνος κατά την ούρηση ή/και την εκσπερμάτωση και η πυώδης έκκριση από το στόμιο της ουρήθρας.

Αν δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά και χρόνια προβλήματα. Η διάγνωσή της γίνεται με κλινική εξέταση και λήψη εκκρίματος για μικροβιολογική εξέταση. Η θεραπεία περιλαμβάνει συνήθως φαρμακευτική αγωγή με αντιβιοτικά.

ΕΡΠΗΣ ΓΕΝΝΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ

Ο έρπης των γεννητικών οργάνων μεταδίδεται, κυρίως, μέσω της σεξουαλικής επαφής. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και αν το άτομο που φέρει τον ιό δεν έχει συμπτώματα της λοίμωξης. Ο ιός του έρπητα εισέρχεται μέσω του δέρματος και καταλήγει στα νεύρα της περιοχής, όπου μπορεί να παραμείνει ανενεργός για μεγάλο διάστημα.

Κατά καιρούς μπορεί να ενεργοποιείται, οπότε και εμφανίζεται δερματικό εξάνθημα στην περιοχή, το οποίο χαρακτηρίζεται από ερυθρότητα και μικρές φυσαλίδες που σπάνε και προκαλούν επώδυνες πληγές. Εκτός από πόνος, μπορεί να συνυπάρχει φαγούρα ή μούδιασμα.

Εντοπίζεται συνήθως πάνω ή γύρω από τα γεννητικά όργανα, στην περιοχή του πρωκτού, στους γλουτούς ή και στους μηρούς. Η διάγνωση γίνεται συνηθέστερα με κλινική εξέταση, ενώ η θεραπεία περιλαμβάνει ειδική αγωγή.

ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΗ ΤΕΡΜΙΝΘΟΣ

Συχνή δερματική πάθηση που οφείλεται σε ιό και μπορεί να εμφανιστεί σε κάθε ηλικία. Ενώ είναι πολύ συχνή στα παιδιά, όταν εμφανίζεται στους ενήλικες -και ιδιαίτερα στην περιοχή των γεννητικών οργάνων- θεωρείται σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα.

Η μολυσματική τέρμινθος εμφανίζεται ως μικρές στρογγυλές ανώδυνες βλατίδες (σπυράκια), με ομφαλωτό κέντρο, οι οποίες περιέχουν ένα παχύρρευστο υλικό.

Μεταδίδεται με τη δερματική επαφή (π.χ. κατά τη σεξουαλική επαφή), αλλά και από διάφορα μολυσμένα αντικείμενα (όπως πετσέτες, ρούχα, άμμος κ.τ.λ.). Η θεραπεία γίνεται με σύνθλιψη των βλαβών με χειρουργική λαβίδα ή με κρυοθεραπεία.

Η Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος Αικατερίνη Κιριμλίδου – Χαρίση, στη Θεσσαλονίκη, αντιμετωπίζει -εκτός των προαναφερθέντων- και άλλες παθήσεις, όπως: βαλανοποσθίτιδα, σύφιλη και φθειρίαση του εφήβαιου. Επιπλέον, παρέχει προληπτικό έλεγχο (screening) για τα συνήθη Σεξουαλικώς Μεταδιδόμενα Νοσήματα, καθώς και συμβουλευτική για την πιθανή θεραπεία συντρόφου. Η ιατρός τηρεί απόλυτα τους κανόνες εχεμύθειας και ιατρικού απορρήτου.

Κλείστε ραντεβού
με την ιατρό